-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48759 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چگونه ميتوان به آيههاي قرآن كريم عمل كرد؟

بسياري دوست دارند به قرآن كريم عمل كنند، امّا گاه راه آن رانميدانند. براي عمل به قرآن كريم، پيش از همه چيز، نزديك شدن به قرآن كريم است. براي نزديك شدن به قرآن كريم ابتدا بايد بدانيم كه قرآن چيست؟ چرا خداوند متعال آن را فرستاده است؟ اگر نميفرستاد چه ميشد؟

به اختصار ميتوان گفت: قرآن كريم، به عنوان نقشه و راهنمايي براي ما است كه ما را به هدف و كمال و پس از آن به بهشت ميرساند. چنانچه اين نقشه در اختيار ما نباشد، به مقصد نخواهيم رسيد. اگر قرآن كريم نباشد، شناخت خوبيها از بديها، راه درست از نادرست، ممكن نبود. قرآن كريم به ما ميآموزد در خانه و اجتماع چگونه رفتار كنيم، چگونه حرف بزنيم، چگونه با خداوند مناجات كنيم و سرانجام چه كنيم تا به خوشبختي ابدي برسيم. در هر يك از آيهها و سورههاي قرآن كريم، در اين باره صحبت شده است. يَـََّأَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَآءَكُم بُرْهَـَنٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَأَنزَلْنَآ إِلَيْكُمْ نُورًا مُّبِينًا (نسأ، 174)

پس از فهميدن احساس نياز به اين كتاب آسماني نزديك شدن به آن براي ما ضروري ميشود. نزديك شدن به قرآن، با تلاوت آن و تدبر در آياتش ممكن است. تلاوت قرآن و فهم آن بايد عمل به قرآن كريم باشد و گرنه به اندازه عمل نكردن به قرآن و بياعتنايي به آن قساوت قلب افزون ميگردد و آثار روح افزا و حلاوت تلاوت كاسته ميشود. حضرت امام صادقدر تفسير آيه الَّذِينَ ءَاتَيْنَـَهُمُ الْكِتَـَبَ يَتْلُونَهُو حَقَّ تِلاَ وَتِهِيَّ... (بقره، 121) راه عمل كردن به قرآن كريم را به ما آموخته، ميفرمايند: يعني كساني كه آيات ما را با ترتيل ميخوانند و معاني آن را ميفهمند و به احكام آن عمل ميكنند و به وعدة آن اميدوار و از عذابش ترسان ميباشند و از قصههاي آن الگو ميگيرند و از مثالهايش پند ميپذيرند و اوامر آن را انجام ميدهند و ازنواهي اجتناب ميكنند.(مجموعه ورام، ورام بن ابي فراس، ص 236، انتشارات مكتبة الفقيه.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.